מדריך לחיפוש עבודה | פיתוח כלכלי - החברה הכלכלית גולן

מדריך לחיפוש עבודה

תושב/ת גולן יקר/ה
אנו מאחלים לך הצלחה רבה בתהליך אחר חיפוש מקום העבודה והמשרה הבאה שלך!

לנוחיותך, ריכזנו עבורך מידע חיוני. הנך מוזמן/ת לפנות אלינו לקבלת ליווי אישי וסיוע ולהיעזר במגוון השירותים שלנו.
מרבית השירותים שלנו ללא עלות לתושבי מועצה אזורית גולן או בסבסוד משמעותי ע"י החברה הכלכלית ליישובי מועצה אזורית גולן.

הגדרת מטרה תעסוקתית
כתיבת קורות חיים
מבנה קלאסי קורות החיים
כיצד להתכונן לראיון עבודה?


 

הגדרת מטרה תעסוקתית:

חיפוש עבודה יעיל  מתחיל בהגדרת המטרה התעסוקתית שלך. ככל שתהיה ממוקד יותר ותדע לענות לעצמך על שאלות אלו באופן ברור, כך תוכל לקדם ביעילות את תהליך חיפוש העבודה.

  • מה התפקיד או התחום בו אתה מעוניין?
  • במה אתה טוב? איזה כישורים יקבלו ביטוי בתפקיד?
  • מה ההיקף ומה שעות העבודה בהן אתה מעוניין?
  • מה המרחק המקסימלי שאתה מוכן לנסוע מידי יום למקום העבודה?

עדיין לא בטוח לגבי המטרה התעסוקתית שלך?  לתיאום פגישת ייעוץ אישית  לחץ כאן

*השירות ניתן לתושבי מועצה אזורית גולן ללא עלות


עוגנים בחיפוש עבודה יעיל:

החיפוש יכול להתקיים במספר דרכים, בהתאם לתחום התעסוקתי ומידת היוזמה שתרצה לקחת. גיוון ערוצי החיפוש משפיע על הסיכוי למציאת עבודה.

הפעלת הרשת חברתית שלך:

רישות חברתי (מכרים, קרובים, עמיתים למקצוע) - הפצת הידיעה שאתה מחפש עבודה היא בעלת ערך רב ויש לעשותה בחוכמה. חשוב מאוד לשתף במידע ממוקד בנוגע לתחום החיפוש והיכולות.

שאל את ידידיך, קרוביך ועמיתיך למקצוע, אם ידוע להם על מקומות עבודה שזקוקים לעובדים כמוך ואם יוכלו להיות המתווכים בינך לבין המעסיק.

בישראל, בהנחת "העובדה" שכולם מכירים את כולם - הרי שחלק גדול מהמעסיקים הפוטנציאליים קשורים למעגלים החברתיים שלנו. לכן, חיוני ביותר "לטוות" רשת קשרים ולהפעיל אותה. ניתן להיעזר גם בלינקדאין ובפייסבוק.

מומלץ להשתמש בפייסבוק ובלינקדאין הן כערוץ להגיע לעוד אנשים שיוכלו לסייע לך בחיפוש העבודה והן כמקור חשיפה למשרות.

ביצוע פניות יזומות- יצירת קשר עם מעסיק שלא פרסם משרה שמתאימה לך

זיהוי הארגונים הרלוונטיים באזור הגאוגרפי שהגדרת (ניתן להיעזר בגוגל, דפי זהב, אנשי קשר וכדומה)

זיהוי ההתאמה שלך לארגון- באיזה תחום תוכל לתרום?

זיהוי איש הקשר הרלוונטי/ פרטי יצירת קשר- משאבי אנוש/ מזכיר/מזכירה/ מנהל ענף/ מנכ"ל  וכדומה.

ניסוח פנייה מתאימה ושליחתה בצירוף קורות חיים או הגעה פיזית לארגון והשארת קורות חיים ורושם ראשוני טוב.

קריאה חכמה של מודעות דרושים

על מנת להגביר את הסיכוי שתשלח קורות חיים מתאימים למשרה המתאימה לך חשוב להבין מה "מספרת" המודעה.

טיפים לקריאה חכמה של מודעות הדרושים:

  • פרוט תחומי האחריות והכישורים האישיותיים הפורסמו בהגדרת המשרה יכולים לסייע לך בהבנת הצורך של המעסיק ובהתאמת קורות החיים שלך למשרה.
  • האם ישנה דרישה מוגדרת כדרישת חובה או יתרון.

           באופן כללי, מומלץ לא לפנות למשרה שאינך עומד בדרישות החובה שלה. עם זאת, במקרים בהם אתה עונה לשאר הדרישות והתנסית בתפקיד               דומה, כדאי בכל זאת לנסות ולהגיש מועמדות.

  • אם לא ידוע מיהו המעסיק, נסה למצוא לכך "רמז" דרך כתובת המייל, הטלפון או הפקס.

איך לנהל את החיפוש?

הכן תוכנית לחיפוש עבודה תוך קביעת מטרות, לוח זמנים ומעקב אחר התקדמות.

דאג לערוך רישום מסודר למי פנית, מתי, מי איש הקשר ומה היה תוכן השיחה. בסוף כל שיחה, דאג לרשום לעצמך את התאריך הבא בו עליך לחזור ולבדוק מצב למול אותו מעסיק פוטנציאלי.

עדיין מרגיש כי אתה זקוק לכלים, ליווי והכוונה?

התקשרו אלינו ותאמו לעצמכם פגישה אישית! 

ג'וב קלאב- קואוצ'ינג תעסוקתי אישי, מפגשי קואוצ'ינג אישיים עם מאמנת תעסוקתית מקצועית ומנוסה

עלות המפגשים מסובסדת לתושבי מועצה אזורית גולן.

לפרטים ולהרשמה לחץ כאן 

 

כתיבת קורות חיים:

דמיינו את עצמכם בסופר, עורכים קניות.

מה גורם לכם לבחור מוצר מסוים, שלא קניתם מעולם?  להוריד אותו מהמדף ולבחון אותו מקרוב? (האריזה, צבע וכו?)  ואיך זה קשור לנושא?

קורות החיים הם האריזה של המוצר שאתם מעוניינים למכור – אתם!

המעסיק הפוטנציאלי צריך להבחין במוצר שלכם על המדף הצפוף כלומר, בקורות החיים שלכם בתוך ערימה גדולה! כולם מתחרים בכם על התפקיד שאתם רוצים.

קורות חיים הם השלב הראשון בדרך לתפקיד הנחשק!

הם לא יבטיחו לכם את התפקיד, אבל קורות חיים כתובים היטב ישיגו לכם ראיון עבודה.

על כן, יש לערוך אותם כך שישקפו למעסיק באופן ברור את כישוריך, יכולותיך וניסיונך. ישנם סטנדרטים ברורים לכתיבה איכותית ומקצועית של קורות חיים, אך כל אחד יכול להתאים את קורות החיים כך שישווקו אותו בצורה הטובה ביותר.

 

דגשים כלליים:

1. כתיבה תמציתית וממוקדת: קורות החיים שלך יגיעו למעסיקים יחד עם קורות חיים נוספים רבים. קורות חיים ארוכים מדי לא ירשימו את המעסיק, אלא רק יקשו עליו לזהות את כישוריך ולאתר אותך מבין כל המועמדים. עשה כמיטב יכולתך לנסח את קורות החיים בצורה תמציתית וממוקדת.

2. התמקדות בעיקר: קורות החיים צריכים להכיל רק את הנתונים הרלוונטיים לעבודה/מקצוע אליהם את/ה מנסה להתקבל: ניסיון תעסוקתי, השכלה רלוונטית והכלים בהם את/ה שולט/ת (מחשב, שפות, רישיון וכו').

3. סדר וארגון: רצוי לא להעמיס ולהכביד על העין של המעסיק שיקרא את קורות החיים. יש לארגן את קורות החיים בצורה מסודרת וברורה, להשתמש בסוג כתב אחד, להדגיש כותרות וראשי פרקים. יש להימנע מהוספת קישוטים, עיטורים ותמונות.

4. שם ופורמט הקובץ של קורות החיים: שם הקובץ צריך להיות שמך המלא (לדוגמה: קורות חיים- ישראלה ישראלי). כך יוכל המעסיק לאתר את שמך בקלות רבה יותר ולזכור אותו. אין להשתמש בשמות כגון: "קורות חיים מעודכנים", "קורות חיים למשרה X" וכדומה.

מומלץ מאוד לשלוח למעסיק את קורות החיים כמסמך בפורמט  Word שליחת קורות החיים בפורמט אחר כגון: פורמט PDF  / JPG וכדומה עשוי לא להיפתח כהלכה אצל מעסיקים שעובדים עם תוכנות גיוס.

5. ביצוע הגהה: יש לוודא שקורות החיים כתובים נכון,  ללא שגיאות כתיב- חובה לבצע הגהה!

6. התאמת נוסח קורות החיים למשרה: חשוב מאוד להתאים בכל פעם את הניסוח בקורות החיים למשרה/לארגון אליו אתה פונה. כשמדובר בתפקיד ספציפי, חשוב וכדאי לברר מראש מה מחפשים, ולהדגיש את הניסיון הרלוונטי בקורות החיים. למשל:  אם נדרש ניסיון בעבודה מול ספקים ויש לכם, חשוב לציין זאת בבירור.



מבנה קלאסי קורות החיים:
1. פרטים אישיים: בסעיף זה יופיעו שמך המלא, דרכי התקשרות (טלפון ודואר אלקטרוני), כתובת מגורים (שם היישוב בלבד)
2. תמצית: מטרת התמצית היא להדגיש בפני המעסיק את התאמתך לתפקיד, והיא כוללת שניים-שלושה משפטים, המראים את ההתאמה בין דרישות התפקיד לבין כישוריך. מומלץ לארגן בנקודות.
3. השכלה: יש לרשום את ההשכלה והקורסים הרלוונטיים למשרה אליה אתה מגיש מועמדות. הכתיבה מתבצעת בסדר כרונולוגי הפוך – מהתואר/קורס האחרון לראשון.

*במידה ואין השכלה רחבה מומלץ לשנות את הסדר ולציין קודם את הניסיון התעסוקתי ולאחריו את ההשכלה.

4. ניסיון תעסוקתי: הכתיבה מתבצעת בסדר כרונולוגי הפוך – מהתפקיד האחרון לראשון. לכל תפקיד שביצעת יש לכתוב תיאור תמציתי הכולל מספר סעיפים. יש להתייחס למשימות שביצעת ולתחומי האחריות שהיו לך. הכתיבה מתארת את התפקיד (ניהול צוות עובדים), ואינה נכתבת בגוף ראשון (ניהלתי צוות עובדים).
5. שירות צבאי / לאומי: יש לציין את השירות הצבאי/לאומי כסעיף בפני עצמו (ולא כחלק מהניסיון התעסוקתי).
פרטי השירות יתוארו כך: שנים, שם התפקיד, החייל ותיאור קצר של התפקיד.

6. מיומנויות/יישומי מחשב: בסעיף זה יש לכתוב את כל התוכנות הרלוונטיות למקצועך ולסביבה הממוחשבת בה נמצאת עבודתך. למשל: SAP, Priority, ERP, Office ועוד. ניתן לציין את רמת השליטה בכל תוכנה למשל: שליטה בתוכנות office -ברמה גבוהה.

7. שפות: בסעיף זה יש לכתוב את השפות בהן אתה שולט ואת רמת השליטה, למשל: עברית - שפת אם, אנגלית - רמה טובה, ספרדית - רמה בינונית.

8. כישורים אישיותיים/פעילויות חברתיות נוספות: לא חובה! בסעיף זה ניתן להדגיש את כישוריך האישיותיים הרלוונטיים לביצוע המשרה. למשל: בעל יכולות ניהול וארגון, בעל יכולת ראייה מערכתית וכדומה. בנוסף, ניתן לציין פעילויות התנדבותיות במקרים שזה רלוונטי לביצוע התפקיד ויכול לסייע לך להגיע לראיון הנכסף.

 

לקביעת פגישת הדרכה והכוונה בכתיבת קורות חיים לחץ כאן

*השירות ניתן לתושבי מועצה אזורית גולן ללא עלות

 

אתר TAZOOZ לכתיבת קורות חיים בקלות ובחינם - לחץ כאן

אתר דרושים- לכתיבת קורות חיים בקלות ובחינם לחץ כאן

להורדת דוגמא למבנה של קורות חיים

 

כיצד להתכונן לראיון עבודה?

ראיון עבודה הוא שלב משמעותי מאוד בתהליך החיפוש אחר משרה. מכאן שלראיון יש להגיע מוכנים, מסודרים וממוקדים. הנה כמה טיפים שיסייעו לך להתכונן לפגישה.

    הכנה לפני הראיון:

  • חשוב מדוע אתה חושב שאתה מתאים לתפקיד.
    אלו תכונות/כישורים יש לך שיעזרו לך בביצוע התפקיד?
  • חשוב מה המראיין עלול לשאול אותך והכן תשובות מראש.
  • אם יש משהו מדרישות התפקיד ש"אין לך" חשוב מה אתה אומר כדי להתגבר על כך. חשוב "מה יש".
  • הכן לעצמך רשימת שאלות חשובות, המעניינות אותך לגבי החברה או המשרה, למקרה בו לא תקבל את המידע המבוקש.  
  • למד על החברה (בקר באתר האינטרנט שלה) נסה לדלות כל פרט מידע אפשרי על המשרה.
  • נסה לדבר עם אנשים שאתה מכיר שעבדו בחברה או איתה. נסה לדעת מי יראיין אותך.
  • אם מדובר על משרה עם ידע מקצועי, רענן את הידע (חזור על החומר) יתכן ובראיון תשאל שאלות מקצועיות.
  • הכן העתקי מסמכים רלוונטיים.

לקראת ראיון העבודה:

  • לבוש: למראה החיצוני השפעה גדולה על הרושם הראשוני. התאם את הבגד לאופי התפקיד והארגון. הבגד צריך לגרום לך להרגיש בנוח ולהקנות ביטחון.
  • תגיע מוקדם לראיון: הגע 10-15 דקות לפני מועד הריאיון. נסה לחוש את האווירה במקום.
    תן לעצמך כמה דקות של שקט, "הרץ בראש" שוב את קורות החיים שלך  ונסה לענות לעצמך על שאלות שיתכן ותישאל. השתדל שלא להתייחס לראיון כמבחן, כך תילחץ פחות ותוכל להיות יותר "טבעי".
  • טלפון: העבר את הטלפון למצב שקט.

כניסה לראיון:

  • היכנס בביטחון, זקוף, מחייך וצור קשר עין עם המראיין.
  • קליטת הסיטואציה - זכור שאתה מגיע לראיון ולא לפגישה עסקית או חברתית.
  • השאר את דאגותיך וחששותיך מחוץ לחדר.

בזמן ראיון העבודה:

  • הראה מוטיבציה
  • שפת גוף: המסר שעובר דרך שפת הגוף חזק יותר מהמילים. שב בצורה נינוחה ולא מתוחה. ידיים פתוחות ולא שלובות. היה בטוח. שב זקוף. אל תרעיד את הרגליים. אל תשחק בחפץ כלשהו. חייך. תנשום והכל יסתדר.
  • הדגש דברים שחשוב לך שידעו: יש להניח כי המראיין קרא מספר רב של קורות חיים ולכן אינו בהכרח בקיא במלוא הפרטים שלך.
  • בסקירת קורות החיים, תתעכב מעט על הפרטים שלהערכתך חשוב לציין.
  • היה קשוב לשאלות וענה תשובות ענייניות, בלי התחכמויות, התחמקויות וציניות יתרה.
  • דע להסביר מדוע הייתה זמן כל כך קצר במקום עבודה מסוים או למה יש "חור" בקורות החיים שלך.
  • צור את הרושם שבאת "לתת" ולא רק "לקבל".
  • הביע את רצונך לעבוד בתחום.
  • שמור על רמה עניינית, הקשב וענה באופן ענייני. מה שרלוונטי לתפקיד.
  • הדגש את החוזקות שלך ולא את החולשות שלך. התמקד בחיובי ובאפשרי.
  • גבה את תשובותיך בדוגמאות ספציפיות מניסיונך.
  • אל תפחד משתיקות-הן נותנות למעסיק הזדמנות לעשות חשיבה מחדש.

סיום ראיון עבודה:
ברר לו"ז ותהליך ההמשך.

  • ברר פרטי איש קשר לקבלת מידע.
  • עזוב את המקום באותה רמת בטחון שבה נכנסת לראיון. זכור שהמעסיק מבצע סיכום ראיון מיד בתום הראיון ועל כן חשוב מאוד הרושם שהשארת עליו בסוף הראיון. סיום ראיון בפזיזות ועזיבה ללא לחיצת יד ואמירת תודה עלול לקלקל ראיון מוצלח.
  • זכות המשפט האחרון נתונה לך, לומר את הדבר החשוב בעיניך.

לאחר הראיון:

  • למד והפק לקחים לשיפור עצמי.
  • מעקב- בדיקת מצב.
  • קדם תהליכי חיפוש נוספים במקביל.

 

לקביעת פגישת הכנה והדרכה לראיון עבודה לחץ כאן

*השירות ניתן לתושבי מועצה אזורית גולן ללא עלות

 

שאלות ותשובות בראיון עבודה לדוגמא:

  1. "ספר לי על עצמך" או  "מה עשית עד היום ומה אתה רוצה לעשות הלאה"
    יש לענות בצורה עניינית, תוך התייחסות קצרה לחיים האישיים (מצב משפחתי, מקום מגורים) והתמקדות בתכנים שמציגים את היכולות המקצועיות: ניסיון תעסוקתי, השכלה אקדמאית ו/או הכשרה מקצועית. בסיום דבריך, מומלץ להדגיש את יתרונותיך בתפקיד המדובר.
  2.  תאר את תפקידך האחרון, מה הוא כלל?
    ספר על הניסיון והיכולות שדרש התפקיד (עבודה בצוות, ניהול, יחסי עבודה..). מומלץ לספר על התפקיד בצורה חיובית ולהימנע מהחסרונות והקשיים בתפקיד. הדגש את תרומתך הייחודית לתפקיד.
  3. מה אהבת בתפקידך האחרון?
    המנע מתשובה שמראה שרק נהנתה מהאווירה במקום ומהתנאים. התייחס גם לתפקיד עצמו.
  4. מה לא אהבת בתפקידך האחרון? תאר את הקשיים וכיצד התמודדת איתם?
    אל תנסה להתחמק. התייחס לעניינים ספציפיים ומוגדרים, שחשיבותם פחותה לצורך הצלחתך בתפקיד הזה.
  5. תאר את הממונה עליך
    תאר את הממונה בצורה מקצועית המראה שאתה מתייחס אליו ואל המסגרת בכבוד.
    הימנע מתיאור מוגזם ומחנפנות יתרה ומחיסול חשבונות.
    התמודד עם השאלה ואל תתחמק – ענה באופן ישיר ובוטח.
  6. מדוע עזבת את מקום עבודתך האחרון? מדוע פוטרת ממקום העבודה?
    חשוב מאוד להגיד את האמת, אך לא להכפיש את החברה. חשוב להתייחס לעזיבת התפקיד הקודם כתהליך טבעי וכחלק מהתפתחותך המקצועית.
    הצג שיקולים ענייניים לעזיבתך: קידום בתפקיד, חברה יציבה יותר, קידום בתנאים ובשכר (עדיף לא להרחיב בשלב ראשוני בראיון), רצון לשנות תחום התמחות, סיום החוזה, פער בין הגדרת התפקיד לתפקיד בפועל.
  7. מדוע יש פער בתקופות העבודה שלך בקורות החיים? (כלומר תקופות שבהם לא עבדת או לא ציינת בקורות החיים)
    רצוי להימנע משאלה זו מראש על ידי כך שלא יהיו "חורים" בקורות חיים. אם בכל זאת יש "חור" עליכם לדעת להסביר זאת. היו כנים.
  8. מהן תכונותיך הטובות? אם הייתי פונה לאנשים שעבדו איתך, כיצד היו מתארים אותך? 
    חשוב להציג תכונות הרלוונטיות לתפקיד המדובר.
    חשוב להתייחס לעצמך בהערכה ובכבוד עצמי, תוך שמירה על איזון: לא להצטנע ולא להתרברב.
  9. מהן תכונותיך השליליות? מה נקודות החולשה שלך?
    התמודד עם השאלה ואל תתחמק – ענה באופן ישיר ובוטח. אל תענה: "אינני יודע", "אין לי תכונות שליליות"
    התמקד בתכונות שכמעט לא רלוונטיות לתפקיד הזה.
    הסבר כיצד אתה מתכוון להתגבר על התכונות השליליות הנ"ל.
    כדי שיהיה לך קל יותר לענות שאל את עצמך במה המנהל הקודם שלך היה רוצה שתשתפר. הסבר את הפעולות שתנקוט כדי להשתפר.
  10. מדוע אתה רוצה את התפקיד? מדוע אתה חושב שאתה מתאים?
    זו הזדמנות להדגיש את יתרונותיך לתפקיד. ואת המוטיבציה שלך לתפקיד.
    חשוב לבסס את תשובתך על ניסיונך מתפקידים קודמים ולהתמקד בהצלחה שהיתה בעבר.
  11. מדוע אתה רוצה לעבוד בחברה שלנו?
    חשוב לעשות עבודת הכנה וללמוד על החברה לפני הראיון. התשובה לשאלה צריכה להראות שאתם יודעים משהו על החברה ולחבר את זה למטרות שלכם בקריירה  (לדוגמא: זו חברה גדולה ומובילה בתחום בו אתם טובים...
  12. מה אתה יכול להציע לנו שמועמדים אחרים לא יכולים?
    עליך להציע את היתרון היחסי שלך, הערך המוסף, הייחודיות שלך ביחס לתפקיד ולחברה. רצוי לבסס את התשובה על הבנת צרכי הארגון, הכישורים, הניסיון שלך. דבר על עצמך, אל תשווה לאחרים. היה אותנטי.
  13. מהן שאיפותיך לעתיד? כיצד אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים
    חשוב להתמקד בשאיפות מקצועיות ולא אישיות, ובמיוחד להדגיש את השאיפות במסגרת התפקיד המדובר.
    חשוב לוודא שהשאיפות אינן מציגות את התפקיד המדובר כזמני.
  14. ספר לי על הישג שאתה גאה בו במיוחד
    ספר על משימה מורכבת בעבודה שהיוותה עבורך אתגר לא פשוט. הראה שלמדת, עבדת קשה והגעת להישגים.
  15. ספר על טעות שעשית. או ספר לי על בעיה שנתקלת בה בעבודתך וכיצד טיפלת בה?
    חשוב לתאר את התמונה כולה ולא רק את הטעות שנעשתה. קח אחריות על הטעות והסבר כיצד התגברת עליה ומה למדת לפעמים הבאות.
  16. מהן ציפיות השכר שלך?
    אל תחשוש לדבר על כך. הצג בקשת שכר הוגנת וריאלית, שתציג אותך כבעל ערך עצמי גבוה, אך לא מופרז. בראיון הראשון אל תכנס למשא ומתן על השכר השאר זאת לשלב מאוחר יותר.  אם אין לך מושג בדוק במחשבוני שכר מה השכר המקובל בשוק בסוג עבודה כזה
  17. מה הכי חשוב לך במקום העבודה שלך?
    התייחס כאן לערכים החשובים שלך. הצג אותם כך שישתלבו בדרישות התפקיד. הדגש את הדברים שחשובים לך ושיכולים לבוא לידי ביטוי בתפקידך ובחברה בה תעבוד.

*המידע מנוסח בלשון זכר מתאמי נוחות בלבד והוא פונה לשני המינים